Der er rigtigt mange nye arbejdsopgaver at forholde sig til når man er i gang med at starte en virksomhed op. Nogle iværksættere har ingen erfaring indenfor den branche som deres nye virksomhed er baseret på, andre har mange år bag sig. Men for de iværksættere som kaster sig ud i noget helt nyt, der kommer meget af den nye viden igennem ’learning by doing’. Mange vælger eksempelvis at udarbejde en forretningsplan, så de bedre kan skabe et overblik over, hvad det er for en forretning de ønsker at opbygge.
En forretningsplan kan indeholde informationer om virksomhedens ansatte, budgetter, mål, produkter/ydelser og så selvfølgelig markedsføringen. Markedsføringen fylder rigtigt meget i forhold til vigtige arbejdsopgaver, men det kan være tidskrævende og trække på ressourcerne. Mange virksomheder vælger at ansætte folk til markedsføringsopgaverne, men som start up-virksomhed, er det ikke sikkert der lige er budget til dette. Så derfor er der mange der selv vil tage sig af denne del. Men det er ikke bare lige sådan at markedsføre sig på nettet. Læs med her.
Markedsføring på SoMe
Digital markedsføring dækker over mange forskellige områder på nettet. Online marketing, handler blandt andet om at markedsføre sig på de sociale medier, herunder Instagram og Facebook. Hvor mange måske tænker det er da nemt nok, så er det faktisk relevant at kende lidt til, hvordan virksomhedens side bør være, samt hvordan man annoncerer der. Det er derfor en god idé at overveje at tage kurser i online marketing. Instagram er også en utrolig nyttig og populær platform at brande sin virksomhed på. Også der er det relevant at overveje om man skal markedsføre sig. Man kan udover et Facebook kursus også tage et kursus i, hvordan man markedsfører sig på Instragram. Her handler det selvfølgelig også om det visuelle. Billedredigering er derfor også en god idé at kende til. Det kan man naturligvis også tage et kursus i.
Bliv klogere på SEO
SEO er det som man på dansk kalder for søgemaskineoptimering. SEO, står for search engine optimization og handler blandt andet om ens placering på søgemaskinerne. Når du selv skal finde noget på søgemaskinerne, så søger du eventuelt efter et bestemt produkt eller søgeord. Derefter er der stor chance for, at du vælger en af søgeresultaterne i toppen. Det er helt naturligt, og det er selvfølgelig også der at virksomhederne har aim for at ligge. Hvordan kommer man så til at få sådan en placering på søgemaskinerne, tænker du måske? Det kan faktisk være lidt mere teknisk. Det kan nemlig både handle om virksomhedens hjemmeside, i forhold til brugervenlighed og layout. Søgeord spiller også en stor rolle, samt linkbuilding. Alle disse begreber lyder måske fremmede og netop derfor er det en rigtig god idé som iværksætter at kende til SEO. Du kan naturligvis også tage et kursus i SEO, du kan blot følge et af de to links i afsnittet om markedsføring på de sociale medier.
Annoncering på nettet
Der er mange steder på nettet man kan annoncere. Dette gælder både for diverse platforme, men også søgemaskinerne og e-mail-annoncering. Kurser i annoncering kan være særdeles relevante, så man ved hvordan det foregår på diverse platforme. Der er nemlig forskel på, hvordan det foregår alt efter hvilet sted på nettet man køber ads.
Kurser der giver mening
På brandsome.dk, er det muligt at tage online kurser enkeltvis. Hvis du eksempelvis har erfaring indenfor nogle af de forskellige områder i forhold til online markedsføring, så kan du blot supplere med et enkelt kursus eller måske flere. Har du derimod ingen erfaring indenfor online marketing, så er det en rigtig god idé at tage et samlet kursus, hvor du kommer hele vejen omkring. Det kan nemlig give utroligt meget, og særligt hvis man står som nystartet virksomhed, som skal ud at synliggøre sig for potentielle kunder. Der er benhård konkurrence indenfor mange brancher, derfor er markedsføringen også essentiel.